Administratie

Als clubbestuurder kan je op ons ledenbeheer terecht voor al jullie administratieve taken. 

Op deze algemene pagina van administratie kunnen jullie alle nodige handleidingen nog eens raadplegen om wegwijs te geraken in het ledenbeheer. 

Heb je nog vragen over het ledenbeheer? Aarzel dan niet en mail naar clubondersteuning (info@judovlaanderen.be).

Ledenadministratie

INLOG – Gebruik jouw gebruikersnaam (licentienr.) en wachtwoord (paswoord) (zie foto links) om in te loggen op de nieuwe ledenadministratie. Je kan inloggen als Judoka – Clubbeheerder/Secretaris – Hoofdtrainer

DOCUMENT – Vele clubs gebruiken nog de fysieke inschrijvingsformulieren om de gegevens van hun initiërende leden te verzamelen. Je kan dit uiteraard ook automatisch doen door in Ledenbeheer een nieuw lid toe te voegen. Deze persoon krijgt automatisch een maand gratis initiatieperiode

Hoe LOG IK/MIJN JUDOKA IN OP HET LEDENBEHEER ?

Wanneer je zelf of een judoka moeilijk kan inloggen op het ledenbeheer , gelieve volgende zaken in acht te nemen:

• Je moet in je browser naar ledenbeheer.judovlaanderen.be gaan. Let erop dat je hiervoor geen www. gebruikt ! Dit zal voor foutmeldingen zorgen.

• Let er ook op dat je browser dit niet automatisch naar de www.ledenbeheer.judovlaanderen.be zet (want deze link kan nog in het cachegeheugen zitten van vroeger gebruik).

• Indien je een nieuw paswoord aanvraagt, wordt dit automatisch verstuurd naar jouw geregistreerde e-mailadres in de ledendatabase. Gebruik dus zeker het juiste e-mailadres om jouw gewijzigd paswoord correct in te vullen.

• Jouw gebruikersnaam is je licentienummer en dus niet jouw email adres ! 

Mocht je toch nog problemen ondervinden bij het inloggen van het lededatabestand, neem dan contact met clubondersteuning (info@judovlaanderen.be). Gelieve dan even een printscreen van de foutmelding van jouw scherm in bijlage door te mailen zodat we je gemakkelijk kunnen verder helpen.

VZW administratie

Download hier voorbeeldstatuten van organisatie Switch die non profit sector helpt bij allerhande administratieve zaken.

In het filmpje kan je zien wat je moet doen om een statutenwijziging zoals een bestuurswissel officieel te krijgen.

Ook worden alle verplichtingen verbonden aan een vzw opgelijst gekoppeld aan alle nuttige documenten dat je hier als club nodig voor dient te hebben.

Wanneer er wijzigingen optreden bij de statuten dienen deze conform nieuwe wetgeving te zijn. In uitertste geval dienen de statuten tegen januari 2024 in orde gebracht worden. Kijk in overzicht bij ‘wijzigingen’ waar je rekening mee dient te houden.

FV administratie

De precieze definitie luidt: een vereniging zonder rechtspersoonlijkheid beheerst door de overeenkomst tussen partijen

Er wordt beslist op een geregelde en duurzame manier een bepaald doel te bereiken. Wettelijk hoeft er geen schriftelijke overeenkomst te zijn, maar dat is natuurlijk vaak wel het geval. 

Een aantal basiselementen op papier kunnen helpen wanneer discussies plaatsvinden. 

Onze sponsors

Met grote trots en dankbaarheid stellen wij graag onze sponsors aan u voor. Zonder hen zouden we niet in staat zijn om de judosport in Vlaanderen op deze en vele andere manieren te promoten.